top of page

ספנקים, הצלפות ומה שבניהם...

לפני שבכלל מתחילים עם ספנקים הצלפות וכדומה חשוב ללמוד היכן כן והיכן לא להצליף – דגש על ספנקים והצלפות חוזרות.

ירוק – אזורים אשר מותר ורצויי להצליף או לתת ספנקים. משחקי כאב לסוגיהם דיי מתמקדים באזורים אלו.

צהוב – אזורים אשר מותר לשחק חופשי אבל בעוצמה פחותה מהאזורים הירוקים לא רואים בציור אבל כפות (סוליות) הרגליים צהובות גם הן.

אדום – אזורים אשר אסור לתת ספנקים או הצלפות - באזור הפנים נותנים סטירות מבוקרות ולא ספנקים!

סגול – אסור לגעת להכאיב ישירות ובמכות חוזרות – אלו מפרקים, צמתים של הולכת עצבים ודם – נזק באזורים אלו יכול להביא להיות בלתי הפיך.

היכן מותר והיכן אסור להכות

1. למדו קצת אנטומיה בסיסית

גם ככה כל עניין ההלקאה הוא כואב וכאשר הוא קיצוני משאיר חבלות קלות שעוברות עם הזמן, אבל יש אזורים בגוף האדם אשר חשוב להימנע מלגעת בהם בכלל, הלקאה באזורים אלו יכולים לגרום מנזקים קשים ובלתי הפיכים לדוגמא אזור

הכליות: ממוקמות בשני צידי הגב בין מתחת לצלעות ועד מעל התחת.

עצם הזנב : נמצא בסוף עמוד השידרה – אזור רגיש מאוד שיכול להסדר או להישבר אם פוגעים בו חזק או בהמשכיות , לכן אל תפגעו בו בכלל!

שוקיים עליונים (צידיי האגן ) אזור בוא עוברים מספר עצבים.

עמוד השידרה – העצמות הקטנות בעמוד השידרה יכולים להסדר/להשבר/לזוז.

עורף צוואר גרון – אזור מאוד רגיש, עורקים, עצבים, קנה נשימה ועוד – אפשר לחנוק אסור בתחליט האיסור להכות/להצליף באזור זה.

פנים – אומנם לתת סטירות זה כייף אבל צריך לתת סטירות בצורה מבוקרת ולא הרבה במכה אחת. אזור הפנים רגיש, הלסת יכולה לזוז מהמקום (נפוץ) יכולות ליפול שיניים אם יש בעיות חניכיים, בטעות גם אפשר לפגוע בעיניים או באוזניים שגם הן רגישות מאוד. אז אם כבר החלטתם שאתם נותנים סטירות והכל כמובן בהסכמה, אז לתת סטירות מבוקרות, מידיי פעם בעוצמה נמוכה עד בינונית! – לא יותר מ5-6 סטירות בפעם אחת.

2. השתמשו במילת או תנועת בטחון בכל סשן אקטיבי. מילת ביטחון היא מילה אשר מוסכמת על שני הצדדים כמילה אשר מפסיקה את הפעילות בסשן. השתמשו במילים כגון אדום, אבטיח, טורקיה. מילים אשר לא קשורות בשום צורה לסשן ויהיו חדות וברורות.

3. הכנסו לסשן אך ורק עם מישהו אשר אתם בקשר איתו ו/או אשר אתם סומכים עליו 100 אחוז! השולט צריך להיות בטוח שהנשלט ידע להגן על עצמו ושיעצור את הסשן במידה והסשן יעבור את הגבולות שלו או שהוא יחוש במצוקה . והנשלט חייב להיות בטוח ולסמוך על השולט שיפסיק את הסשן ברגע שמילת הביטחון תאמר.

בתחילת הכרות במיוחד ורצוי גם לפני כל סשן (כי לפעמים זה משתנה) עברו על הגבולות, דברו על מה כן אתם מסכימים ומה לא. מה רצוי ומה פחות רצוי שיקרה במהלך הסשן. בטח ובטח אם אלו סשנים עם פרטנרים לא קבועים או בסשנים ראשונים שלכם יחד.

4. איזון וגיוון ההלקאה : האזורים אשר אפשר להלקות או לתת בהם ספנקים הם רבים. גם על הישבן יש הרבה שטח, השתדלו להלכות ולתת ספנקים בצורה מאוזנת בכל חלקי הישבן אפילו אם הנשלט/ת מעדיפים אזור מסויים. (יש כאלה שמעדיפים את ההצלפה בחלק התחתון ויש בעליון, זה לא רלוונטי תאזנו ותשתמשו בכל המרחב האפשרי.)

5. המנעו מפגיעה עמוקה למי שאינו רוצה להגיע למצב סימנים, ומי שאינו בעל/ת נסיון רב בכאב, המנעו מלהגיע לעור שחש צמיגי, קר, אדיש למגע – זה אומר שהצלחתם לחדור לעומק השריר ו"צבע" יגיע בהקדם או לפעמים יוצא רק למחרת.

פוסטים קשורים

הצג הכול
הנצפים ביותר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגים
אין עדיין תגים.
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page