top of page

10 טיפים לשולט/ת

התחלתם להתעניין בשליטה, או שסוף סוף מצאתם את הפרטנר הנכון לקשר שליטה, או שאתם זוג שרוצה להכניס שליטה לזוגיות הקיימת שלכם הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם בדרך.

בחרו את הפרטנר הנכון – פרטנר נכון לקשר שליטה 24/7 חייב להיות מישהו שבאמת ובתמים אכפת לכם ממנו. אם לא יהיה לכם אכפת ממנו ומההתקדמות שלו בחייו ומה שטוב לו, הנשלט ירגיש זאת ולא יסמוך עליכם, דבר אשר יוביל לפגיעה, פרדה, רגשות איבה.

ידע זה כוח – הכירו לעומק את הפרטנרים הפוטנציאלים, מה החששות, מה הפחדים, מה החשקים, האהבות, דרכי מגע שונים שגורמים להם הנאה או כאב או מציקים להם. ככל שתדעו יותר על הפרטנרים שלכם, ככה יהיו לכם בהמשך הדרך דרכים שונות להניע אותם לפעולה הרצויה לכם.

תאום ציפיות, הגדרות, כללים וחוקים וסוגי עונשים ברורים שלו ניתנים להבנה לשני פנים. כל אלו נעשים בשיתוף פעולה מלא יחד עם הפרטנרים הפוטנציאלים – כמובן שצריך לשמור על הבסיס – קודם האחריות היא לשמור על הצרכים של הנשלט, אחר כך הצרכים והרצונות של השולט ורק לאחר מכן ניתן מקום לרצונותיהם של הנשלט. – בכל זאת מדובר פה על יחסי שליטה בהסכמה.

פרוטוקולים – קבעו סט פרוטוקולים קבוע להתנהלות הבין אישית של הנשלט מולכם כשולטים. איך הם צריכים לפנות, להתנהג, לחכות לכם וכו... הם צריכים לקבל הסבר הדגמה ולהסכים לפרוטוקולים האלה. כמובן שרצוי ליצור מספר פרוטוקולים שונים על מנת להתאים לסיטואציות ומצבים שונים. לדוגמה: פרוטוקול גבוהה בזמן שאתם לבד יחד בבית לעומת פרוטוקול חלקי כאשר עם אנשים משפחה מורחבת.

נאה מבקש נאה מקיים. – אל תצפו מהנשלטים שלכם לעמוד בחוקים, כללים, משימות שאתם נותנים להם אם אתם לא שם בשביליהם לצורך ביצוע חלק ותקין. למשל אם הכתבתם כלל מסויים, עקבו אחר הביצוע שלו באופן שותף, אם למשל הוחלט והוסכם שהנשלט יקרא לשולט בשם מסויים והנשלט שוכח זאת או בטעות קורא לו בשם אחר, על הצד השולט לתקן את הטעות לאלתר, פעם ראשונה בהסבר מה הטעות ותיקון מילולי, פעם שניה תיקון פלוס אזאהרה פעם שלישית תיקון פלוס עונש אקטיבי.

שליטה מתחילה בראש! קודם כל ראו עצמכם כשולטים, תבינו מי אתם כשולטים, תבינו את רצונותיכם כשולטים מעצמכם ואז מכל נשלט ונשלט בפני עצמו. אם אתם עדיין לא סגורים על מי אתם כשולטים או איך מעוררים את הצד הזה בך עוד יותר בצורה כזאת שבאמת תשפיע, בחנו מסביבכם אנשים דומיננטיים, מצאו את אותו בוס, או איש צבא, או דמות דומיננטית שכאשר הוא נכנס לחדר, אנשים משתתקים, או רוצים בחברתם, או מחפשים להתייעץ איתם. ומצד שני קצת יראים מהם רוכשים להם כבוד.. יש אנשים כאלה בכל מסגרת, לרוב הם המנהיגים, מפקדים, אנשים בעליי "מעמד" בחברה ובחנו מה בהם גורם לאחרים להמשך אליהם ונסו לחשוב כמותם לראות עצמכם בנעליהם ברגע שאתם תרגישו שאתם שם, תהיו באמת גם שולטים במעשיכם , אתם תעבירו את התחושה הזאת הלאה בטבעיות.

שליטה זה לא משחק ילדים זאת אשקרה עבודה במשרה מלאה! אם אתם חושבים על שליטה 24/7 קחו בחשבון שזאת עבודה קשה, מאתגרת, לפעמים מתסכלת מאוד, דורשת עקביות, יצירתיות, ארגון וחשיבה לעתיד. שלא תבינו לא נכון, כשזה נכון וזה מצליח, זאת המערכת היחסים הכי מספקת שיכולה להיות לשני הצדדים וכל המסע הזה שווה כל רגע.

על מנת להיות בשליטה מלאה על כל המטלות, חוקים, משימות אני מאוד ממליצה על לארגן יומן בדסמ. בו הכל כתוב , כולל לוח זמנים מתי לעשות כל דבר, מתי לבדוק כל דבר. מתי ניתנו פרסים ואילו ומתי עונשים ואילו... (לאנשים חנונים כמוני ממליצה על אקסל).

משימות – משימות זה דבר מאוד חשוב לנשלט, הן הדרך שלו להוכיח עצמו לצד השולט, משימות יכולות להיות קצרות או ארוכות יומיות או חד פעמיות . אני מאוד מאמינה במשימות שמעצימות את הנשלט וארוכות תווך לצד משימות דיווח יומיות על התקדמות . את המשימות אני מנהלת באקסל מעקב (לשם נוחות) . מאוד חשוב במשימות להיות שם בשביל הנשלט למקרה הוא זקוק לעזרה, תמיכה נפשית, תמריצים וכמובן כאשר עומד או נכשל ביעדים להתנהל בהתאם.

עקביות ותגובות – שמרו על עקביות, עמדו מאחורי המילים שלכם והבקשות שלכם, אם הצד הנשלט עובר גבולות, תקנו והעמידו במקום, אם עמד במשימות ודבק במתרות, עודדו אותו עם מילות עידוד והערכה עם תמריצים נלווים. אם הגדילו ראש והתוצאה חיובית, שבחו אותם. אם הגדילו ראש, התוצאה שלילית, אל תרדו בהם, הסבירו מה לא היה בסדר אבל שבחו על היוזמה.


פוסטים קשורים

הצג הכול
הנצפים ביותר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגים
אין עדיין תגים.
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page