top of page

מילת ביטחון / מערכת בטחון

מילת ביטחון כשמה היא. זאת מילה שכאשר תאמר ע"י כל אחד מהצדדים הסשן ירגע, יפסיק, המקרה יטופל והסשן ימשיך בכיוון אחר או יפסק לגמרי.

מילת הביטחון חייבת להיות מוסכמת על כל הצדדים, משהו ששני הצדדים מבינים ולא משתמע לשתי פנים.

דוגמה למילת ביטחון לא טובה : זה "דיי" "מספיק" "לא רוצה" הרבה פעמים המילה הזו יכולה להאמר ללא כוונה אמתית אלה כאינסטינקט במהלך סשן.

דוגמה למילת ביטחון טובה: "אדום" , "פרח" , "ארטיק" וכאלה מילים שמן הסתם אם יאמרו במהלך סשן זה ימשוך את תשומת ליבו של השולט/ת.

מערכת בטחון היא בעצם להשתמש ברעיון מילת הביטחון אבל כמה מילים שונות אשר כל אחת מסמלת משהו אחר, המשומשת ביותר היא הרמזור.

שיטת הרמזור : כשהנשלט נשאל למצבו או שהוא רוצה להתריע על משהו הוא יכול להתייחס לצבעי הרמזור.

ירוק : הכל טוב - אפשר להמשיך.

כתום: משהו שבאותו הרגע לא מרגיש נכון עם פעולה ספציפית - עוצרים בודקים מה לשנות וממשיכים.

אדום: משהו לא מסתדר בכללי בסשן ורוצים להפסיק את הסשן בכללותו - התחושה, הרגש, הגוף לא שם - עוצרים בהדרגתיות, עוברים לאפטר קר ולאחר מכן משוחחים ברוגע על הסיבה להפסקת הסשן.

אני גם מוסיפה שחור - כאשר משהו בריאותי או דורש טיפול מיידי (קורה) - דבר ראשון מטפלים בפיזי משחררים מחטאים, או כל עזרה ראשונית אשר תידרש. , אם זה נפשי נותנים לשתות מים ומכסים בסמיכה (יש מצב שהגוף יכנס לסוג של שוק) מחבקים, נותנים לצד הפגוע להרגע ולדבר בזמנו החופשי.

בנוסף למילת הביטחון מומלץ להוסיף גם תנועה של ביטחון, זה יבוא לידי ביטוי בהם לנשלט/ת אין יכולת להגיב מילולית מכל סיבה שהיא, אם בגלל שפיה/ו חסומים עם גאג, או שיש רעש והמולה מסביב ולא ניתן יהיה לשמוע, אם הנשלט/ת במצב ממש חלש ויכול הדיבור מעורפלת.... תנו סימון של הרמת יד, אגרוף או תנו לנשלט/ת להחזיק פעמון או כדור, שכשהוא ייפול תדעו לשים לב או סימן אחר שיהיה מוסכם על כל הצדדים וידוע מראש.


פוסטים קשורים

הצג הכול
הנצפים ביותר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגים
אין עדיין תגים.
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page