top of page

איך סטיגמות ודעות קדומות משפיעות על המניות שלנו

גבר מגיע אלי ליעוץ. השיחה מסתובבת סביב הנושא של איך לשתף את הבת זוג שלו בזהות המינית שלו כנשלט. כשאני מתחילה לשאול אותו מהיכן מגיע החשש שלו הוא פורס בפני שלל סיבות, אבל רובן מתבססות על סטיגמות, דעות קדומות וחוסר קבלה של הפטישים שלו בפני עצמו. הרי אם הוא חושב שהוא "פגום , סוטה" "מתבייש" אלו המילים שהשתמש בהן, אז איך הוא יכול לצפות שמישהו אחר יראה בתשוקות שלו כמשהו אחר?

ככל שאני מדברת עם יותר אנשים, מטופלים או סתם חברים על הנושא אני מגלה שסטיגמות ודעות קדומות תופסות חלק מהותי מהחיים של רובנו. לרוב, אנשים מייחסים סטיגמות ודעות קדומות לאנשים אחרים, אבל סטיגמות ודעה מוקדמת יש לנו גם על נושאים מסוימים ואנו הרבה פעמים שופטים אחרים ואת עצמנו לפיהם.

למשל, סטיגמה או מחשבה מובנית על מה זאת עבודה "שחורה" - עבודה כפועל בניין, ספר, טבח, חקלאי. לרוב יניחו כי אותו אדם בעל השכלה נמוכה, לא הישגי, מסתפק במועט, בעוד בעבודה המוגדרת כ"צווארון לבן", כמו: רואה חשבון, עורך דין, וכו כאדם שאפתן, רודף אחרי כסף, יודע להשיג את שלו. אבל תכלס, שתי הדוגמאות לא באמת מייצגות את האנשים מאחורי העבודות האלה. מה עם החקלאי הוא אדם שכלתני שמתעניין בדברים רבים מעבר לעבודתו ? או עורך הדין הוא אדם עצלן וחסר מוטיבציה - איך זה משפיע על איך שאתה רואה עצמך?

אם ניקח את זה לחיי היום יום שלנו, האם יהיה לנו את הבחירה בין לקחת מטפלת או מטפל לילדים שלנו? האם נבחר את מנהל עבודה או מנהלת עבודה על השיפוץ בבית שלנו? נלך למומחה בנוירולוגיה לד"ר מילשטיין או ד"ר לוי?

ובבית? עד כמה השוויון בין התפקידים אמיתי? או האם האישה מנקה, מבשלת מטפלת בילדים בזמן שהבעל מוציא את הזבל ומפצח גרעינים?

בעיניי עצמנו? ופה אנחנו מגיעים לשורש הנקודה, איך אנחנו נתפסים בעיני עצמנו לעומת אותם סטיגמות או דעות מוקדמות.

אם הפנטזיה והרצון שלך זה שהאישה שלך, האהובה שלך, דווקא תוריד אותך ל 4 , שתעסה את רגליה, תשרת אותה, אתה רוצה לרצות ולשמח אותה או לתת לה לחדור אליך. זה מה מדליק אותך. מה היא תחשוב עליך? ועוד יותר איך אתה רואה את עצמך, אם הדעה הרווחת "סטיגמה" "דעה קדומה" "סיפורי סבתא" "ראו בבית" זה שאתה כגבר צריך להיות הכובש, המוביל, "המשגל" ואף המפרנס וזה מה שמושרש לך במוח, נוצר לך קונפליקט פנימי קטלני אשר תכלס הוא שיקרי מיסודו.

אז בואו נפריח כמה סטיגמות / דעות קדומות / דעות רווחות .

סטיגמה: מי הוא גבר - מאצו, מפרנס, דואג לביטחון, צייד, מכוון, מוביל, אדיש, חודר, מי "שלובש את המכנסיים בקשר" ... תכלס : מי הוא גבר – כל אחד שיש לו איבר מין זכרי ומגדיר עצמו כגבר. לא משנה מה הפטישים שלו, העבודה שלו, רמת המוסר שלו או כמה נשים הוא משכיב!

סטיגמה: מי היא אישה - רגישה, מנקה, מבשלת, דואגת, מכילה, צריכה שיגנו עליה, חלשה, עדינה... תכלס: מי היא אישה – כל אחת שיש לה איבר מין נשי ומגדירה עצמה כאישה – לא משנה מה עבודתה, מבנה הגוף שלה, הכוח שלה או רמת המניות שלה אם היא אמא או לא היא עדיין אישה!

סטיגמה: לרוב אנשים חושבים שאנטימיות זאת מילה נרדפת לעשיית אהבים או רגע מביך ולא נעים ואף חוששים ממנו. תכלס: אינטימיות הינה כל רגע שלך עם האהוב שלך כשאתם פתוחים, מדברים, מתחבקים, מתלטפים, נוגעים, מתעלסים או אפילו שותקים העיקר שהוא רגע של אהבה וקרבה. (אכן דבר מפחיד אבל מאוד חשוב לכל זוגיות)

סטיגמה: אם אתה לא מחזיק מעמד חצי שעה במיטה אתה סובל משפיכה מוקדמת. תכלס: מה זה אומר גמירה מוקדמת – שהגבר שופך כעד 3 דקות מרגע החדירה! כל דבר מעבר לזה היא לא שפיכה מוקדמת, שלא לדבר על זה שזה משהו צריך לחזור על עצמו בקביעות ולא פעם ב-כשמתרגשים ממפגש חדש.

סטיגמה: אם לא בשביל הגמירה למה להתחיל בכלל מגע? תכלס: לא כל מגע אינטימי מחויב מ*ן, ולא כל מ*ן מחויב חדירה או גמירה!

סטיגמה: אתה בקטע של בדס"מ אתה חולה נפש ונינפומן או אדם אלים. תכלס: בדס"מ זה דרך חיים אשר הממוקדת סביב שליטה, קשירות כאב והפעילויות מבוססות על הסכמה ולרוב אהבה עצומה לבני הזוג. זאת אינה מחלת נפש ורבים מהאנשים שמסביבכם בצורה זאת או אחרת גם נהנים מחיי מין פחות "מסיונרים".

סטיגמה: קינקי זה מישהו שאוהב מין מלוכלך מלא "מיצים" תכלס: קינקי זה מישהו שנהנה ממין פתוח ללא עקבות ומוכן להתנסות.

יש עוד אלפי סטיגמות או דעות קדומות ורווחות אשר אם נרצה או לא נרצה משפיעות עלינו, גורמות לנו לחסמים, פחדים בושה, אנחנו חשים פחותים, לא ראויים, פגומים, לא נורמאלים והרוב נובע בעיקר מחוסר מודעות לעניין.

באו נשנה דפוסי מחשבה מוטעים יחד, מה הם הסטיגמות הדעות הקדומות, או המחשבות שמפריעות לכם לממש את היצר המיני האמיתי שלכם?

פוסטים קשורים

הצג הכול
הנצפים ביותר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגים
אין עדיין תגים.
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page